Astraterran sääntökirjassa annetaan vaihtoehtona ratkaista tiukat tilanteet hahmon eduksi, jos käyttää yhden pisteen Sisua. Tässä on valinnainen uusi tapa Sisun käyttöön:
Halutessaan hahmo voi käyttää yhden Sisu-pisteen ja heittää haluamansa määrän noppia uudelleen. Tämä on erityisen hyödyllistä, jos halutaan varmistaa onnistuminen tärkeässä tilanteessa.
Esimerkki:
Batrotus yrittää työntää kiven alas jyrkänteeltä padotakseen jyrkänteen alla kulkevan joen. Kertoja sanoo, että tämän vastus on 3. Batrotuksen Vahvuus on 5 ja hän käyttää miekkaansa vivutakseen kiven liikkeelle. Tästä tulee yksi apunoppa. Batrotus heittää siis yhteensä kuutta noppaa ja saa tuloksiksi 5, 4, 2, 2, 2, 1. Voi ei! Vain kaksi onnistumista. Batrotus päättää ponnistella sisulla ja heittää epäonnistuneet nopat uudelleen. Tämä kuluttaa Batrotukselta yhden Sisu-pisteen, mutta neljästä epäonnistuneesta nopasta tulee uusiksi tuloksiksi 5, 5, 3 ja 1 eli kaksi onnistumista lisää. Yhteensä neljä onnistumista riittää hyvin kiven liikkeelle saamiseen ja Batrotus onnistuu patomaan joen.